Tiskové prohlášení ze dne 21. září 2015
Tunel Blanka má za sebou první pondělní ranní špičku. Zatímco magistrále nebo Letné se ulevilo, v Dejvicích se tvořily dlouhé kolony. V samotném tunelu se jezdilo bez problémů. Dopoledne se tak uvnitř zvýšila povolená rychlost. Pondělí půl osmé. Obvykle největší ranní špička. Provoz v ulici Milady Horákové na Letné ale dnes spíše připomínal víkend. A podobně to vypadalo i na magistrále před Hlavním nádražím. Volný byl také most Barikádníků nebo vjezd do tunelu v Troji.
Je přesně tři čtvrtě na osm a provoz v tunelu Blanka je během špičky naprosto plynulý. Otevření tunelového komplexu ale nemělo jen pozitiva. Po vyjetí z Blanky u Prašného mostu se rychle dostáváme do kolony. Ulice Svatovítská stojí až k Vítěznému náměstí, kde se všechna auta musejí vtěsnat do jediného pruhu. 400 metrů tak jedeme asi 10 minut. Dnes už se tu ale mohla z 50 na 70 zvýšit maximální povolená rychlost. O 20 kilometrů v hodině rychleji se v Blance začalo jezdit krátce po jedenácté. Podle policie Blankou v první pracovní den projíždělo průměrně 1500 aut za hodinu. Až si řidiči na nový dopravní systém zvyknou, mělo by toto číslo ještě stoupat. Martin Tyburec, Česká televize.
„No, já sám bydlím dole na Podbabě u hotelu Internacionál, když jsem ráno právě chtěl se podívat a šel jsem pěšky celou tu trasy z Podbaby přes Vítězné náměstí až na Letnou, tak jsem přesně viděl, že místy u nás nebyla tradičně dole zácpa, taky až po Vltavu, /nesrozumitelné/ Jugoslávských partyzánů ta ulice velmi trpí a bylo vidět naopak, když jsem šel právě, tak z Prašného mostu na Vítězné náměstí, také totální zácpa. Oproti tomu ale nahoře, to znamená Prašný most, Hradčanská a stejně Letná, byla úplně prázdná. Toto jsem predikoval, když jsem to říkal na minulé tiskové konferenci, se stalo. Ta místa jsou neskutečně nyní motoristicky naplněná a je potřeba teď najít tu variantu, jak to vyřešit.“