Na Libeňském mostě je nově zakázán souběžný provoz tramvají. Most spojující pražské čtvrti Holešovice a Libeň je totiž v horším stavu, než se předpokládalo. Vyplynulo to ze zátěžových zkoušek, při kterých se zjistilo, že rámové konstrukce mostu jsou v dezolátním stavu. Proto teď přes část mostu nesmí projíždět dvě tramvaje najednou. Zároveň přes most nebudou smět jezdit v tramvajovém pásu auta těžší než šest tun.
Libeňský most se skládá z několika mostů. Zákaz se týká takzvaného inundačního mostu směrem k Palmovce. „Kvůli špatným výsledkům zátěžové zkoušky jsme museli vyčlenit stometrový úsek, přes který může najednou projíždět pouze jedna tramvaj,“ uvedl Jan Zemánek z Technické správy komunikací.
Kvůli zákazu bude muset dopravní podnik vypravovat tramvaje tak, aby se na mostě nepotkávaly. „Dopravní podnik upraví svůj harmonogram, aby k souběžnému provozu nedocházelo, jinak by se stav mostu mohl ještě víc zhoršit,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek s tím, že pak by hrozilo, že by na most tramvaje vůbec nesměly.
Zákaz se však nijak nedotkne cestujících, dopravní podnik zpoždění spojů nepředpokládá. „Tím, že se nebavíme o celém soumostí, ale pouze o jeho části, půjde o zpoždění maximálně v řádu sekund,“ uvedl Dolínek. Větší zdržení by přinesl jednokolejný provoz. O jeho zavedení ale město zatím neuvažuje.
Most, který spojuje Holešovice a Libeň, je v dezolátním stavu a město zvažovalo jeho zbourání. U veřejnosti to ale vyvolalo vlnu nevole. Zastupitelstvo se nakonec rozhodlo pro rekonstrukci mostu, není ale jasné, kdy začne. Jedním z důvodů je, že ministerstvo kultury zatím nerozhodlo, zda most prohlásí památkou. Do té doby opravy nemůžou začít.
„Ministerstvo se věcí začne zabývat zřejmě až na podzim, do té doby musíme čekat,“ dodal Dolínek.
Prozatím tedy město most dál udržuje, aby se jeho stav nezhoršoval. Podle posudků je Libeňský most, který vychází z návrhu slavného architekta Pavla Janáka, v nejhorším stavu ze všech pražských mostů. Náklady na opravu a rozšíření město odhadlo na zhruba dvě miliardy korun. Most začal sloužit v roce 1928 a od té doby nebyla ani jednou opravena jeho nosná konstrukce.