Tiskové prohlášení ze dne 1. února 2016
Pokud bude uzavřen Libeňský most pro veřejnou dopravu, vyvodí z toho náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek personální důsledky. Důsledky by se měly týkat těch, kdo měli nebo mají na starosti správu Libeňského mostu a jeho udržení v chodu na starosti, tedy zejména městské společnosti TSK
„Do Libeňského mostu roky, nebo spíše desítky let, nešla ani koruna, nikdo se jeho stavem dlouhodobě nezabýval, pouze se připravoval projekt na zbourání mostu a stavbu nového. Jsem proto pobouřen, že se někdo snaží vůbec naznačovat mou odpovědnost. Jen díky mé aktivitě jsou stále ještě na stole obě varianty, tedy rekonstrukce i nový most. Zastupitelé však musejí jednat rychle, připadám si bohužel trochu jako hasič, který musí bojovat s rozsáhlým požárem poté, co roky spousta lidí jen nečinně přihlížela doutnajícímu ohníčku. Teď je třeba bojovat a hasit, protože Libeňák skutečně hoří.“
Po studii Kloknerova ústavu ČVUT a následném prosazení materiálu do Rady i Zastupitelstva hl. m. Prahy nyní Petr Dolínek zadal další okamžité úkoly. TSK v těchto dnech provádí další průzkumné práce zaměřené na určení pevnosti a modulu pružnosti betonu obloukového inundačního mostu, což „hoří“ nejvíce. Na tyto průzkumné práce navážou staticko-dynamické zkoušky, které učí, jak lze Libeňský most aktuálně zatížit. Na obloukovém mostě přes řeku budou neprodleně zahájena geodetická měření, zaměřena na chování mostu ve vrcholu kleneb v době nízkých teplot s přechodem do teplejšího období.